Pagina's

dinsdag 19 juli 2011

Waar blijft dat topjesweer?!

Nadat juli uitgeroepen werd tot topjesmaand maakte ik al een topje voor Imaani. Omdat het topjescompartiment in mijn kleerkast wat vulling kon gebruiken, maakte ik nog 2 topjes voor mezelf.



Het eerste is een patroontje uit Burda (juni '09) en maakte ik in tricot. Het topje sluit dmv een wikkelsysteem op de rug.

Daarnaast maakte ik nog een topje geïnspireerd op een model dat ik onlangs zag bij iemand die samen met mij naailes volgt. Ik gebruikte het voorpand van het eerste topje en verlengde het bovenaan. Dat patroondeel gebruikte ik dan voor zowel voor- als achterpand.


Het stofje is een licht katoentje- Sanctuary van Michael Miller - en ik gebruikte hiervoor dan ook een blinde rits in de zijnaad. De afwerking is vrij 'basic' (gewoon de randen overlocken en omstikken met een tweelingnaald) en het model kan nog wat verfijnd worden, maar ik vind het eigenlijk wel geslaagd. Ik zal het zeker veel dragen; ook met een fijn giletke erop is het leuk als bloesje. Dat giletke zal trouwens nodig zijn gezien het weer :-)

En hiermee rond ik voor mezelf dan ook topjesmaand af om ein-de-lijk eens af te werken wat hier al een tijdje rechts boven mijn blog staat ;-)

5 opmerkingen:

  1. Twee hele mooie topjes! En vooral dat blauwe vind ik schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar zo mooi zeg! Hoe doe je 't toch maar... Dat blauwe is echt schitterend!
    En inderdaad: laat dat topjesweer maar komen!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals hierboven al gezegd : het is idd een zeer mooi topje ! Nu nog mooi weer en alles is ok ! Gr Noor

    BeantwoordenVerwijderen