Pagina's

zaterdag 16 juli 2011

My birthday girl

Eergisteren precies 2 jaar geleden werd onze jongste spruit geboren.


En goh, het is oh zo waar wat ze zeggen: wat gaat het allemaal zo snel! En nog meer van een tweede als van een eerste vind ik.

Voor Mona haar 2e verjaardag maakte ik een kleedje. Ik verenigde een iets aangepaste versie van de bovenkant van de TeaParty Sundress met de zwierrok van de Wholegrain Halterdress. De zoom is een rolzoom, gemaakt met mijn nieuwe overlock.


De stof is van Riley Blake (één van mijn favorieten) en heet, geheel ontoepasselijk bij zo'n leuke kleurtjes, Rainy Days & Mondays. Ik bestelde ze hier.

Omdat een speciale dag vraagt om een 'specialeke', maakte ik er een riempje bij.







Ook hier kruisbestuiving tussen deze en deze tutorial met een strikje volgens deze.










Omdat ik niet wist hoe het riempje zou uitvallen in een kinderversie stak ik voor de zekerheid een paspeltje tussen boven- en onderstukje. Dat het riempje afneembaar is, is ook handig voor niet zo feestelijke gelegenheden. Het sluit gewoon met een velcro achteraan.



En geen verjaardag zonder kroon natuurlijk. Het werd een bij het kleedje passend exemplaar volgens haar werkwijze.


My birthday girl :-)



Omdat ik de dag van haar verjaardag moest werken, kwam ik over de middag snel naar huis om pannenkoeken te maken en er een 'taart' van te maken.


Maar euh, die 2 kaarsjes, die betrouwde ze precies niet echt ...


Jammer van het slechte weer (en daarom ook de korrelige foto's) - misschien zocht ik het gewoon, gelet op de naam van het stofje. Maar gisteren werd zo een mooie dag, dat ze haar kleedje nog eens aankon en ik er foto's van kon nemen in de zonneschijn :-)


Druk in de weer met haar kadootje



En oh ja, de feesttenue mag nog eens uit de kast gehaald worden volgende week zondag, want dan is er het grote feest voor opa's en oma's en tantes en nonkels. Hopelijk wil het weer dan ook wat mee :-)

5 opmerkingen:

  1. Een late gelukkige verjaardag voor je meisje! Wat een mooie feesttenue! En op naar een superleuk feest volgende week (met hopelijk een stralende zon, ipv regen)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hip hip hoera! gelukkige verjaardag! wat een mooi kleedje! en idd de tijd gaat snel en nog veel sneller bij nr 2 dan bij nr 1 dat vind ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. proficiat vr de jarige! mooi stofje en dito kleedje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog een dikke proficiat voor Mona!
    Wat een pracht van een kleedje! Weer tot in de puntjes afgewerkt! Prachtig stofje, ik zag 't nog nooit eerder...

    BeantwoordenVerwijderen