Pagina's

dinsdag 12 juli 2011

Topjesmaand

'Juli is topjesmaand', dat zegt zij. Ook hier zag ik een superleuk topje opduiken. Ik kreeg meteen zin om het te maken voor Imaani. Ik deed wel een kleine aanpassing omdat het model iets te 'oud' was voor mijn 4-jarige meid en stikte een halslint mee.

Tricot: In den Beer
Boordstof: van hier































Dit ging super eenvoudig dankzij mijn nieuwste aanwinst, want eindelijk kwam het ervan: ik kocht een overlock! Het werd een Singer en ik ben er tot nu toe heel tevreden over.


Het 'nief gerief' werd daarnaast ook al gebruikt voor de afwerking van een kleedje met een rolzoom; wat een gemak! Over dat kleedje trouwens later meer...

En omdat juli nog niet ten einde is, staat hier nog minstens 1 topje op het programma. Voor mezelf deze keer... 

14 opmerkingen:

  1. Heel leuk! En die knoop erop is een mooi detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! De afwerking met de tricotband, het halslintje en de knoop maken het helemaal af!

    Dat nief gerief, dat zie ik ook wel zitten. Staat ook op mijn verlanglijstje! Heb je het topje in elkaar gezet met de overlock?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap ! Die knoop is echt wel een leuk speels detail !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, zo mooi! Als ik zoiets zie dan ben ik toch stiekem jaloers.... Zal nog veeeeeeeel moeten ofenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, je meisje staat er beeldig mee!
    En heel schoon nief gerief, mijn naaikunsten zullen eerst ferm moeten verbeteren voor er zo'n nief gerief hier in huis (mag) komt (komen)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De combinatie van die stoffen en de mooie knoop is echt zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog zo'n leuke variant van beide blogsters ! Ik maakte ook een lichte variant, die ik ook heel leuk vind ;-)
    http://jochapeau.blogspot.com/2011/07/een-volwassen-versie-gevraagd.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je!
    @Katja: ja, volledig met de overlock - echt makkelijk. Moet wel nog wat oefenen op het eindigen in een ronde, maar daarvoor vind ik tips bij Mamasha. Haar uitleg kwam als geroepen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. schitterend! en je dochter straalt met haar schoon topje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi, ook ik vind die knop echt een leuk detail dat het helemaal afmaakt!

    Even een ander vraagje: welk model overlock van Singer heb je gekocht? En ben je er tevreden over? Ik ben vandaag ook wat informatie gaan vragen, maar er is zoveel keuze...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Piepow: het is een Singer 14SH654 en het werd me aangeraden in de naaiwinkel omdat hij prijs-kwaliteit heel goed was. Ik ben er tevreden over, maar kan wel niet vergelijken. Nog volgens de naaiwinkel wordt dit model in een aantal scholen gebruikt en zijn ze er daar ook tevreden over. Hier kocht ik hem http://pfaff-naaicentrum.be/catalogusdetail.php?PHPSESSID=mk4l4uh5h06r13t4do6dldt5v1&prod=5455160902. Veel succes met het kiezen! Mss nog een tip: kies best ene met een differentieel transport en let erop of de machine makkelijk kan overgeschakeld worden op een rolzoom (bij sommige machines is dat vrij ingewikkeld).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dankjewel voor de informatie! Ik vind het wel interessant om wat verschillende meningen te horen. Qua prijs is die inderdaad wel interessant hé!
    Dat differentieel transport had ik ook al besloten. Het gemakkelijk overschakelen naar rolzoom vind ik ook nog een zeer nuttige tip.
    Nu kan ik nog wat verder op zoek naar de ideale koop...

    BeantwoordenVerwijderen