Pagina's

woensdag 7 december 2011

Egoïstisch?

Ja, dat kan ik mezelf, in deze kwestie wel te verstaan, wel noemen. Het zit zo: mijn nichtje wordt volgend weekend 7 jaar. En wat willen kleine-meisjes-die-groot-worden dan als kado? Juist ja, schmink, nagellak, speldjes, ... Allez ja, veel bling-bling. Dus dacht ik van een toilettasje te maken en dat te vullen met wat lippenstift, nagellak, haarspeldjes, armbandjes, douchegel, ...

Een tijdje terug zag ik bij één van mijn favoriete blogsters een supermooi tasje (niet moeilijk: al wat ze maakt is tot in de puntjes af en schoon en al wat ge wilt - wat die dochters van haar allemaal meekrijgen naar verjaardagsfeestjes, amai, daar kan ik alleen maar van dromen!). Een clutch zou het worden dus.


Ik had nog een restje stof over van dit rokje en kocht onlangs, samen met haar, een lap roze velours in Ikea. Perfecte combi zo bleek! Zo perfect (allez, in mijn ogen toch) dat ik het niet over mijn hart kan krijgen om het af te geven. En ja, dat is eigenlijk wel een beetje egoïstisch hé van mij... Hoe graag ik het kind ook zie, ik denk dat ik het hou voor mijn eigen make-up.


Om mijn schuldgevoel wat te sussen produceerde ik snel nog een 2e versie en ok, ik vind ze ook wel heel erg mooi, maar deze gaat naar het nichtje. Beloofd! De blauwe stof is katoen van Ikea; de bolletjesstof van Moda.


Omdat de tasjes zo mooi zijn en snel klaar, zullen er hier nog minstens 2 geproduceerd worden voor onder de kerstboom.

18 opmerkingen:

  1. Ik heb hier anders ook wel nog een dochter hoor ;-) als je nog tijd hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Zijn 2 mooikes! Moet er hier dringend ook eens aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja deze staat ook nog op mijn todo-lijstje - zo leuk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn allebei gaaf, maar die eerste, ik snap wel dat je die niet kunt weggeven!

    Liefs,
    Hanneke maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb ik ook :) Ik kan voorlopig weinig weggeven, maar dat komt nog wel he!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ik zou het ook moeilijk vinden om die weg te geven, zo'n perfecte stoffencombi! Maar die tweede is ook mooi hoor, je nichtje zal er wel heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat roze past er inderdaad zeer mooi bij. En helemaal akkoord als je die voor jezelf houdt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn prachtig! En af en toe mag een mens al eens egoïstisch zijn hè, ik heb het soms ook moelijk om iets af te geven... (en, bedankt voor het complimentje, bloos, bloos;))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je moet zo af en toe eens iets voor jezelf maken ook hé... En het exemplaar voor je nichtje is ook heel mooi. Leuk hoe je de knoopjes hebt overtrokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het roze is gewoon smelt-weg-bij-zoveel-moois mooi! echt schitterend! ik zou die ook houden! je niet schuldig voelen! als we al eens niet aan onszelf denken, wie denkt dan wel aan ons eh

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super mooi. Ik kan uw egoïsme volkomen begrijpen. Ik zou het ook niet graag afstaan. De nieuwe labels vind ik ook zo geslaagd in combinatie met de tasjes. Alsof je ze in een hippe zaak gekocht hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha ha, ze zijn beide mooi! En het nichtje zal zeer tevereden zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, ik had ze allebei gehouden :). Ik heb dat patroon ook al eens bekeken, maar ik geraak er niet aan uit hoe die paspelband moet doen...I emand een idee?
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Delphine: ga hier es kijken: http://polkadotjes.blogspot.com/2010/03/paspelbandtutorialdoet-u-het-ook-zo.html

    BeantwoordenVerwijderen