Pagina's

zaterdag 6 augustus 2011

Voor curieuzeneuzen

Ik weet niet of u dat ook hebt, maar ik kijk graag eens binnen in anderen hun naaikamer (bijvoorbeeld hier, hier of hier). En daarom laat ik u even binnen gluren in de mijne.

Tot voor enkele weken had ik geen naaikamer en sleurde ik machine en toebehoren ettelijke keren per week van de bureau naar de woonkamer en terug. Alhoewel, dat 'terug' moet u niet te letterlijk nemen. Meer dan eens bleef het ding gewoon staan op de keukentafel, weggeschoven samen met het halfafgewerkte kledingstuk, schaar, patroondelen, garen, spoelen, linten, spelden, ... Afin ja, de hele reutemeteut in feite. Denk daar dan nog eens een strijkplank in het midden van de kamer en speelgoed van 2 pagadders bij en ja, u begrijpt wel dat het, euh... nogal 'vol' was laat ons zeggen.

Omdat we geen extra kamer beschikbaar hadden, dacht ik dat een eigen naaiplekje er niet inzat. Tot ik bedacht dat we ons bureautje, tot dan toe een klein kamertje met vanalles bij elkaar wat elders in de weg lag, misschien konden herinrichten zodat ik 1 muur zou kunnen gebruiken als naairuimte. Na wat denk- en puzzelwerk, enkele uurtjes hier en het uitkiezen van passend behang en verf kwamen manlief en ik tijdens een kinderloos weekend tot dit.

Overgelukkig ben ik met mijn IeneMiene-muurtje :-)


Plaats voor naaimachine en overlock, ...




..., voldoende lades en kastjes voor al mijn gerief ...












... en handige opbergbakjes voor zaken die ik veel nodig heb (lees: 3 tornmesjes (geraakt u die ook altijd kwijt?) en nog wat ander gerief ;-))










En voor u denkt dat ik na een periode van eeuwige rommel in de woonkamer nu uiterst opgeruimd ben, toon ik u nog even dit:

mijn 'smijt-alles-erin-waar-je-mee-bezig-bent-zodat-het-er-opgeruimd-uitziet-lade'...



... en een berg nog te sorteren stofkes die ik nu raprap nog enigszins opgeplooid heb.


Terwijl ik bezig ben, vertel ik u misschien ook nog even wat meer over mijn naaimachine en overlock.

Sinds mijn verjaardag in mei dit jaar (met dank aan manlief) naai ik met een Brother Innov'is 350.


Ik ben daar super tevreden over - echt een iel goei machien. Dat stikt automatisch heen-en-terug aan begin en/of einde, snijdt automatisch uw draadjes af (wat u heel wat knipwerk en vooral losse draadjes bespaart), rijgt automatisch uw naald in, borduurt letters en heeft zelfs een kniezwengel. Die laatste heb ik nog nooit gebruikt, maar al de rest is echt super. Zoals gezegd, ben ik er dus heel tevreden over.

Een maand geleden kocht ik ook een overlock: een Singer 14SH654 met differentieel transport.


Ik gebruik hem nog niet zo lang, maar ben er tot nu toe heel tevreden over. Het overschakelen naar rolzoom is vrij eenvoudig en het bedraden gaat ook vrij gemakkelijk.

Et voilà, bij deze bent u op de hoogte van mijn infrastructuur.

21 opmerkingen:

  1. Mooie kamer en prachtig behang dat mijn ogen uitsteekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, hier ook ooit begonnen met drie tornmesjes en nu nog eentje over! Waar die 2 ander zijn heb ik geen flauw gedacht van, denk dat ik er binnenkort nog maar eens eentje extra koop, want ik gebruik dat nogal vaak ;-).
    Voor de rest ben ik vreselijk jaloers op uw naaihoekje, dat ziet er verdomd georganiseerd en netjes uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind jouw naaiplek echt super. Prachtig behang en meubels.
    En een zee van ruimte om alles netjes op te bergen. Héérlijk!
    Rolzoompjes maken met de overlock, daar kijk ik ook al naar uit. Waar koop jij de bobijnen voor de overlock?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Curieuzeneusje 1 meldt zich bij deze aan ;-)

    Katja heeft echt niet gelogen! Jouw naaikamertje ziet er prachtig uit! Net zoals jouw naaisels trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zucht...Van zo'n mooie kamer kan ik alleen maar dromen. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeeel tof! Ik vind dat behangetje super en wil eigenlijk ook zo'n naaimachine :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat behang! En bij uitbreiding eigenlijk die hele kamer... mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat groen is zo eindeloos verfrissend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig en zo praktisch! ge zijt goed geëquipeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige 'werkplek'! En ik ben vooral fan die lade waar alle onafgewerkte dingen in kunnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben jaloers! Ik wil ook zo graag een eigen naaiplekje, maar heb er de plaats niet voor. Als het ooit zover komt, kom ik bij jou voor inrichtingsadvies hoor, zo handig dat jij die ruimte ingericht hebt!
    En dat behangpapier, zo mooi zeg.
    Ik ben ook helemaal verliefd op dat stofje in jouw smijt-alles-erin-waar-je-mee-bezig-bent-zodat-het-er-opgeruimd-uitziet-lade...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gewoon super uw naaiplekje!!Daar droom ik ook van zo mooi en zoveel ruimte !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar werkelijk schoon! En al het voorgaande wat hier geschreven is ook nog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geslaagd behangwerk en mooie combinatie met de bijpassende verf! Bedankt voor de leuke vermelding!

    Groetjes,
    Isabelle
    Living Lounge

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt iedereen voor de leuke reacties!

    @Oon: ze hebben bij de webwinkel van het behang ook nog ander heel schoon gerief :-)

    @Katja: ik kocht nog maar 1 kleur/1 keer garen voor overlock en dat kocht ik in de winkel waar ik de machine kocht. Ik denk dat je er mss wel kan kopen op het stoffenspektakel?

    @Nele84: die tornmesjes worden hier ook het meest van al het gerief gebruikt ;-)

    @Emma & Mona: die Brother is echt een aanrader! Supercontent van en veel waar voor je geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben zot van u naaikamer, "stik"jaloers" :)
    Zowel 't behang als de meubelkes, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. effenaf *STIK*jaloers!! Ik moet mijn plan trekken met 1 (dat lees je goed:1!!!) plank in het rek van Florians stoffige werkkot om mijn gerief te zetten en dan krijg ik nog naar mijn oren als er een kopspeldje op de grond zou durven liggen in de living na het naaien...
    Dat laatste heeft wel met de kruipende zoon te maken, maar alglijkst!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Awel... Hier ontsnapte spontaan een luidop 'WAUW' uit mijn mond! Ik weet waar ik mijn inspiratie ga halen de dag dat mijn ateliertje op komst is... :) Vooral verliefd op je muren! Die kleur... verslaafd! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow wat een mooie naaikamer!
    Binnen 4 maanden verhuis ik en dan is er ook een kamertje voor mezelf vrij!
    Ik ben al vlop ideetjes aan het verzamelen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik ben aan het googlen op naaiplekjes omdat ik volgende week naar ikea ga om mijn nieuw naaihoekje in te richten en zo kwam ik hier terrecht. Zo mooi!!!! momneteel naai ik op een klein tafeltje waar mijn overlock en mijn oud naaimachine op staat.Dus volgende week komt daar verandering in.En volgend jaar ga ik dan eens op zoek naar een nieuw machientje. Ik heb ook al een paar keer naar de brother 350 gekeken.ben je daar heel tevreden over? Of zou je hem niet meer opnieuw kopen moest je het herdoen?

    BeantwoordenVerwijderen