Pagina's

zondag 31 mei 2015

Geplooid

Het was een tijdje geleden, maar een paar weken terug nam ik mijn patroontekenboek nog eens ter hand. Ik tekende één van de ideetjes die zich nestelden in mijn hoofd uit, namelijk een bovenstukje met platte plooien. Na enkele testjes met de plaats en grootte van de plooien, werkte ik een eerste versie uit in stof. Het werd een jurk voor de oudste dochter, dus ging ik voor een eenvoudig A-lijn rokdeel. Een zachtgeel riempje maakt het geheel af.

DSC_0328

DSC_0320

Ik ben tevreden over deze eerste versie, al moet er nog hier een daar wat aangepast worden (zoals de halslijn/afstand tussen de schouders wat smaller maken, want deze gaapt nu nog een beetje).

DSC_0305

Imaani trekt het zich in ieder geval niet aan en is heel tevreden met haar nieuw kleedje. Nu hebben we alleen de zon nog nodig!

DSC_0401

Stof: In Den Beer
Patroon: zelf getekend

51 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Boek van Winifred Aldrich, Metric pattern cutting for childrens wear and babywear

      Verwijderen
  2. Ik vind de plooien prachtig. En ja, zón en warmte, ik wacht er zó hard op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Zowel het meisje als het kleedje. Misscien een rare vraag, maar welke vloer hebben jullie? Welk materiaal? Wij zijn onze bovenverdiep aan het renoveren en ben nog op zoek naar een leuke vloer voor in een bureau en voor in een speelkamer... Bedankt allesinds!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awel, ze staat feitelijk op een lage kast/zitbank ;-)

      Verwijderen
    2. Haha, ik maakte me net dezelfde bedenking! Merci vr je antwoord allesinds !!!

      Verwijderen
    3. ik zag je vraag ivm de vloer, en wou je gewoon even laten weten dat wij een gietvloer (PU) hebben.. en zaligheid om op te zitten en te spelen en ook heel eenvoudig te onderhouden. en te verkrijgen in quasi elke kleur.....miss een idee voor jullie? groetjes, heidi

      Verwijderen
  4. Prachtig, heel speels met die plooien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe toevallig ... Ik ben juist een jurkje aan het maken in hetzelfde stofje en combineer het ook met geel! Ik vind dit jurkje alvast prachtig!!!!! Die plooitjes ga ik in de toekomst zeker ook eens proberen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heel leuk uit.! Mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig jurkje, heel stijlvol!
    Mooie kleurencombi met het riempje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jullie hébben al een zonnetje in huis , zo te zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig! En hele mooie stof hé! Ik maakte ook al 3 stuks uit dit stofje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Leuk ontwerpje met die plooien! En je dochter straalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bent een krak, zalig mooi jurkje. Ik hou zo van die plooitjes ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, die plooien zijn prachtig! Een stijlvolle upgrade van een A-lijntje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ontzettend mooi! Je dochter staat er ook heel leuk mee. Toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supermooi! Zo simpel en toch ongelofelijk stijlvol.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel tof. De plooitjes maken het kleedje iets speciaals. Heel mooi gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo'n mooi kleedje zeg....,laat dat patroon maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jij weet wel terug te komen hé ;) Weeral zo mooi! Het zal wel zijn dat ze blij is met zo'n mooi kleedje! Ik duim mee voor die zon...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ook al ben ik nummer zoveel in de rij die het gaat roepen, ik doe het gewoon nog eens: Prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schitterend jurkje ! Heel aantrekkelijk model. Mocht je plannen hebben om dit patroon te verspreiden/te verkopen : ik ben in ieder geval geïnteresseerd....maar heb wel een maat 146-152 voor ogen. Ik vind dit namelijk een uitstekend model voor een pre-tiener van 9 , zoals mijn kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Waw, dat is prachtig! En die dochter van jou, die is nogal gegroeid zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hele leuke jurk... perfect voor de zomerdagen die er eigenlijk aankomen!!!!
    Je weet VERDgoed wat jouw dochter siert. Het is echt geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waw, dit jurkje is prachtig ! De stof en de plooitjes maken het helemaal top ! Mooi werk

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw, dat patroon wil ik ook wel. Zou m'n dochter fantastisch mee staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi! Ik wil graag dezelfde maken maar zonder voering. Is dat mogelijk denk je?

    BeantwoordenVerwijderen