Pagina's

zondag 17 februari 2013

Falderalderiere, falderalderare ...

Ik maakte nog maar eens een jurk uit dit fantastische boek

Falderalderiere, falderalderare ...

Deze keer tekende ik het bovenstukje met een aangeknipt mouwtje. 

Untitled

Aangeknipt mouwtje

Eendjesjurk voor

Ik kon nog net een laatste restje van deze prachtige eendjesstof bemachtigen. Net genoeg om er een jurkje voor Mona uit te maken. Ik kon echter enkel de stof laten doorlopen aan de achterzijde van het bovenpand - voor het rokdeel zou ik teveel stof verliezen waardoor ik te weinig zou kunnen rimpelen. En een rokdeel uit 2 delen kreeg ik jammer genoeg niet meer uit de stof.

Untitled

Het jurkje zorgde voor wat avondlijke frustratie want net toen ik zo goed op dreef was, constateerde ik dat alle passende ritsen te kort waren. Echt om je haren van uit te trekken zoiets. Ik kon het dan ook pas vandaag afwerken, tot groot ongeduld van Mona die elke dag vroeg naar haar eendjeskleedje. Toen ze het eindelijk kon aanpassen, was ze dan ook in de wolken :-)

Dolblij met de eendjesjurk

Untitled

♥ de schoentjes

De schoentjes kochten we in deze kleurrijke winkel - ik kwam van ver maar het is meer dan de moeite; veel keuze, modelletjes die je elders niet vindt en de vriendelijkste bediening ever!

Untitled


Patroon: basisjurk met gerimpeld rokdeel - "Stof voor durf-het-zelvers"
Stof: Eric Carle - 10 Little Rubber Ducks
Schoentjes: Eli van bij Raaf & Vos

51 opmerkingen:

  1. wauw! het jurkje laat haar helemaal stralen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, die mouwtjes eraan maken het echt af! En die schoentjes, en dat snoetje, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, zo mooi....en die mouwen zijn helemaal fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan, ze straalt! En dat stofje, precies alsof er classy plooitjes in zitten die het kleedje nog iets extra's geven...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die mouwtjes zijn trouwens echt prachtig, tekende je dat zelf aan? Vertel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze prachtig, zowel de dochter als de jurk!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de zon, ik voel de zon!
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige jurk en prachtige dochter zenne!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat prachtig, ik ben er helemaal verliefd op!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig stofje! En haar snoetje, heerlijk dat ze er zo blij mee is hé. Hoe doe je dat met die aangeknipte mouwtjes? Wil je dat niet met ons delen? Ik vind dat echt zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw! Op dat kindje en jurkje word ik instant verliefd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai, zeg, wat een mooi tenuetje! Zo vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ow wat een superlief jurkje en die schoentjes ook weer, te mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig met dat aangeknipt mouwtje! Dat wil ik ook eens proberen.
    Mooi geheeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superschattig ! En wat leuk ... dat een aangeknipt mouwtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. da stofke s geweldig schoon, evenals de schoentjes & het meiske natuurlijk ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een prachtig stralende dochter!!! Je zou voor minder als ge zo'n schoon kleedje krijgt ;-). Ik vind die eendjesstof super! En die schoentjes, waw. In Gent is er ook een megatof klein winkeltje waar ze schoentjes van Eli verkopen, ik kocht daar voor Jutta 2 paar, zalig hé, zo'n vrolijk gekleurde schoentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk mooi jurkje, en die schoentjes! Ik moet toch op zoek naar waar in de buurt ze hier schoentjes van Eli verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh zo schoon (en die foto's zijn om van te smelten). De schoenen zijn ook super! Ik plan hier een gelijk jurkje voor onze oudste en twijfelde ook om er een aangeknipt mouwtje bij te maken, ik denk dat ik voor ben na dit te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. supermooi! en dat snoetje van jouw meid! zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jee wat een topper! En je dochter ziet er zo schattig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waw, wat een leuk stofje! Mooi kleedje, je dochter straalt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooie kleurcombinatie ! Wat zal ze stralen deze zomer !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gho, ik zou niet weten hoe je dat eraan tekent...zo'n mouwtje...maar het is echt schitterend en je foto's zijn ook heel mooi!
    En wat een zalig stofje!
    Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig en zo' n mooie en guitige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geweldig schoon... Ongeloofelijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een knappe meid!
    Die aangeknipte mouwtjes zijn ook heel mooi, wil ik ook eens proberen!
    En de gele gilet heeft Yane ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb nog een vraagje, An. Het gele lintje, is dat een biais die je dicht stikte, of een ander lint (of zelf gemaakt van gele stof)?
    Groetjes,
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is gewoon dubbel gestikte biais Saskia.

      Verwijderen
    2. Ja, ik dacht al,omdat het zo soepel valt. Merci voor het snelle antwoord! Enne benieuwd naar al je zomermaaksels!

      Verwijderen
  29. Hi there! I could have sworn I've been to this website before but after browsing through some of the post I realized it's new to me.
    Anyways, I'm definitely happy I found it and I'll be book-marking and checking back often!


    My site; plus de twitter followers

    BeantwoordenVerwijderen
  30. What's up Dear, are you actually visiting this web page daily, if so then you will without doubt obtain nice knowledge.

    Also visit my page :: Achat tweet pas cher
    my site - plus de followers

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Net niet volger nr 500... Maar wel fan van dit prachtige kleedje in de geweldige eendjesstof!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Υou should take part in a cοntest
    for one оf thе most useful ѕіtеs οn the web.

    I am going to recоmmend this website!



    Feel fгеe to visit my web-site - crear pagina web

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik heb dit super mooie schattige kleedje gepind !

    BeantwoordenVerwijderen
  34. uit welk boek haalde je het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen