Pagina's

zondag 29 januari 2012

Een boekentas voor Mona

Woensdag gaat onze kleine meid voor de eerste keer naar het peuterklasje en daar hoort uiteraard een nieuwe boekentas bij. Gelukkig had ik de vorige keer goed opgeschreven hoe ik het gedaan heb en nam ik voldoende foto's, dus het ging vlotjes. Dat was wel nodig want ik kreeg pas maandag de stof in de bus. Ze kwam van ver en liep wat vertraging op. Gelukkig was ze helemaal wat ik ervan gehoopt had: mooie stevige canvas in heldere kleuren (alhoewel die op de foto's nog niet 100% tot hun recht komen dankzij het grijze weer). De ontwerpster van deze stof, Jessica Jones, heeft trouwens nog meer kleurige stoffen die de moeite waard zijn...

Boekentas voor Mona

Bij gebrek aan flockfolie in de juiste kleur, naaide ik haar naam erop in vilten letters.


Achterkant

De binnenkant is blauwe bolletjesstof.

Binnenkant

Binnenkant - detail

Zijkant

Nu nog een ritstasje om haar koekje in te steken (en als ik morgen niet binnen mag op mijn werk door de staking misschien zelfs nog een rokje/kleedje) en Mona kan aan haar schoolcarrière beginnen. Zij ziet het in ieder geval al beter zitten dan ikzelf...

En voor wie zich afvraagt wat Mona doet tussen die "bloemen en kruiden": terwijl IeneMiene naait is manlief ook creatief bezig, bijvoorbeeld met het maken van een bloemen-en-kruidentafeltje uit een oude pallet... Elk z'n hobby hé :-)

Herbes et fleurs

39 opmerkingen:

  1. Ik ben zo'n fan van deze boekentasjes! Heb mezelf er echter nog niet aan gewaagd. Mooi exemplaar hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch! Hiermee kan ze haar eerste schooldag goed beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een creatieve mama heeft Mona ;-)
    Ik als juf zou haar boekentasje direct herkennen, zouden meer mama's moeten doen, zo'n grote naam er DUIDELIJK op zetten; hahahaha
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een super boekentasje! ik wil tegen september voor mila ook eentje maken :)
    ge zijt toch ne krak eh gij! ik hoop da je nie binnen kan morgen op je werk! een extra naaidag is altijd de moeite :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, dat tafeltje is fantastisch! Ik ben dan ook een enorme fan van recyclageprojecten - en in het bijzonder als het op basis van een pallet is! 't Ziet er echt geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er hier ene die super content is dat er iemand iets over zijn tafeltje zegt ook ;-) Ik vind ook dat het heel geslaagd is - hij heeft al heel wat oude meubeltjes en voorwerpen een nieuw leven gegeven.

      Verwijderen
  6. Dat is een super geweldig knap mooi boekentasje!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauwh, wauwh en nog eens wauwh! Tis echt ongelooflijk schoon!
    KNappe prestatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super, super mooi!! Waauw.. Haar eerste schooldag kan al niet meer stuk. Echt ferm!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke boekentas, ben er helemaal weg van !!!
    Ik ben er zeker van dat er enkele kindjes jaloers gaan zijn op dit prachtexemplaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super mooi! Dat stofje is echt héél erg leuke. Veel succes aan Mona en mama voor die eerste dag ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeer mooi! Dat ga je mij toch eens moeten tonen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met veel plezier! Ge moet maar roepen als het zover is hé ;-)

      Verwijderen
  12. Dit is echt een pracht exemplaar. Ik zou het zo kopen!!
    Ik bereid me mentaal voor op een handgemaakt boekentasje tegen september, maar ik zie dat eigenlijk nog niet echt zitten, het lijkt me enorm veel werk. Ik heb ook nog eventjes natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt wel nog mee. Eens de volgorde van werken uitgedokterd is, gaat het vrij vlot.

      Verwijderen
  13. Amai, daar zou ik me niet aan durven wagen en zo schooon!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. schitterend! Mona zal met veel fierheid naar het peuterklasje kunnen gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow jullie zijn beide zo goed creatief aangelegd. Prachtig boekentasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. prachtig!! ook de stoffencombi is geslaagd. echt om jaloers op te zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig mooi !!! Ze zal fier zijn op school !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. waw prachtig ... heb zin om er ook aan te beginnen ;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Amai, prachtig! Zowel de boekentas als de tafel.
    Veel succes woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super, echt! Moest je hier ooit een patroon met handleiding van maken, ik koop het direct! Lilith mag na Pasen ook naar school, maar ik denk toch dat het bij een rugzakje zal blijven. Zo'n boekentasje zelf uitdokteren, dat zie ik mezelf niet doen.
    En dat tafeltje dat je man gemaakt heeft, ook al waw!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind de lettertjes eigelijk mooier zo!
    En het geheel prachtig!
    En dat tafeltje daar val ik voor, ik ga dat hier thuis eens laten zien, hint, hint of een tip voor de studenten om het kot op een bugetvriendelijke manier in te richten :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw super gewoon. Ik binnenkort ook aan een boekentasje beginnen (heb nog uitstel tot in mei).
    Wat ik nog graag wilde vragen. Als je de stof via Etsy bestelt, hoe gaat dat dan met de douanekosten?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Toeme zeg, zo schoon! Amaai er zullen veel jaloerse blikken vallen op die eerste schooldag ;) Doe het goed hé, misschien toch de zakdoek bij de hand houden (voor't geval de sneeuw in uw ogen valt hé, ge weet maar nooit) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wauw helemaal jaloers! ik wil er ook zo eentje voor de dochter, de hare is al versleten na 1/2 jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, wat een schitterende tas! Geweldige kleuren (zegt iemand die haar woonkamer in blauw, groen en wit heeft...)

    het tafeltje is ook schitterend geworden, jullie zijn creatief bezig zeg..

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een pareltje! Echt een geweldige tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig! Daar steekt het gymtasje waar mijn meisje het mee moet doen nogal amateuristisch bij af ;-) (pienkel.blogspot.com)
    Ik krijg dus meteen weer inspiratie! Succes voor je kleine meid op school, spannend hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super tof gedaan, leuke blog trouwens, goed voo mijn inspiratie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Supermooie boekentasjes heb jij al gemaakt zeg! Om van de rest nog te zwijgen! ;-)
    Vraagje: Als je dat HG product gebruikt, doe jij het in de wasmachine of handwas? En was je de stof op voorhand, of behandel je het afgewerkte boekentasje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anneleen. Ik waste mijn stof met de HG met de hand omdat ik vrees dat er in de wasmachine veel verloren gaat van het product - gewoon in een emmer efkes laten soppen. Het boekentasje zelf kan je dan nog eens sprayen met een waterdichte spray om te onderhouden.

      Verwijderen