Pagina's

woensdag 21 september 2011

In de herfst groeien er jasjes aan de bomen





























Op de eerste dag van de herfst werkte ik de winterjasjes voor mijn meisjes af. Ik gebruikte het patroon van Dear My Kids voor beide jasjes (met dank aan Katja voor het patroontje), maar koos verschillende stofjes. Rood met donkerblauw voor Mona en felblauw met rood voor Imaani. De stofjes kocht ik een maand geleden al bij Den Beer.

Ik paste het model wel lichtjes aan (met dank aan haar voor het delen van de proefjas-ervaringen) zodat het wat gecentreerder en iets minder wijd valt, wat wel nodig was met de dikkere winterstoffen.



Het blauwe jasje van Imaani is zuivere wol (ik hoop dat het niet te snel vuil wordt) gevoerd met een licht katoentje en met flanel als tussenvoering zodat het warm genoeg is. En warm is het zeker, maar wel een beetje zwaar en stug om te stikken. Ik stikte de jas dan ook nog eens door omdat ze anders teveel 'bobbelt'.









De zware stof zorgt er wel voor dat het jasje een beetje een trapeziummodel krijgt onderaan en als ze het aanheeft doet het me een beetje denken aan een Jacky O manteltje.
















Het jasje van Mona is gemaakt uit een wolmengeling (en mag wel gewassen worden, een must bij 2-jarige smospotjes) en gevoerd met een dikke, flanelachtige stof.






















Beide meisjes zijn heel tevreden met hun jasjes (en hun mama eigenlijk stiekem ook wel :-)) en poseerden dan ook gewillig voor de camera.









58 opmerkingen:

  1. Zo mooi, ze zullen kunnen pronken met hun leuke jasjes wanneer het gure weer de kop op steekt. Maar we gaan toch nog maar even de zon laten schijnen hé. En trouwens, ik zou zo'n jasje zelf ook wel zien zitten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amaai heel schoon hoor! zo'n mooie wollen stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk!!! hoeveel stof heb je nodig voor een winterjasje? maat 80? heb stof voor een jasje maar nog niet echt het superpatroon!
    kan je dit kopen in NL?

    Groeten marieke
    kan ik je mailen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi! Ze kunnen zo in de winkelrekken! Ik vind het juist wel leuk dat dat blauwe jasje zo wat naar buiten springt onderaan. Echt sjiek! Heb dat patroontje ook liggen maar nog niet gebruikt, ik ga het idee van wat meer centreren onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Die laatste foto is super!
    Geeft ook wel een mooi effect door het jasje te centreren. En leuk met die paspel! Mooie stofjes, meer dan geslaagd!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn beide SCHITTEREND! Heel knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai die zijn mega knap!!!! Zowel de jasjes als de meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend zeg! Ik kan goed geloven dat ze daar blij mee zijn, en jij erbij. Ze zullen daar nogal in stralen zeg, komende winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige jasjes! Je koos dan ook heel mooie stofjes uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! Zoiets kun je voor 't moment in de duurdere kinderwinkels ook vinden ;) Maar jij maakt dat gewoon zelf! Knap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ze zijn prachtig! wat een mooie patroon en super stof keuze. je mag zeker tevreden zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zo mooi! en zo schattig! wil ik ook kunnen, later als ik groot ben waarschijnlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ongelooflijk. Amaai, er zit er hier eentje met geweldig grote (en licht jaloerse) ogen te kijken. Echt schitterend

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik lees hier... ontdekte in 2010 mijn naaimachine en nu groeien er al jasjes aan de bomen? On-ge-loof-lijk... ik loop rap ns naar buiten om te zien of die hier ook nog niet beginnen te groeien. Ze zijn supermooi! en ik sluit me aan bij Mamezelle, later als ik groot ben en als ik bij de takken van de bomen ga kunnen om te plukken...!?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mijn dochtertje van 4 kijkt toevallig mee, "oooh mama, zo'n rood jaske wilde gij da voor mij maken?" ze sijn super!!! groetjes, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel knap! Ik zou ze zo kopen moesten ze in de winkel hangen in mijn maat, ik vind ze echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een heel werkje zo voor twee een jas maken. Maar het resultaat is echt wel super! Je hebt knap werk geleverd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tof seg! En t is een heel leuk patroontje! En de stofkeuze is ook heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige jassen! Met twee jongetjes in huis was ik eigenlijk op zoek naar een jongenspatroontje. Ben eens naar de site gaan kijken van Dear my kids, denk dat ik het erop ga wagen en dit bestellen: http://www.etsy.com/listing/59848478/unisex-warm-hoodie-jacket-patterns-12. Met een andere (mooie) stof en schone knoopjes kan het misschien wat worden. Tenzij er iemand anders tips heeft voor een mooi jongensvestje??

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Eerst en vooral @allemaal: merci!!

    @Sofilles en La fille Hella: ik zou die ook wel willen hoor! Heb al zitten kijken of ik het patroon kan vergroten voor een versie voor mezelf...

    @Anoniem: Ik maakte het jasje voor mijn 2 jarige dochter (maat 2 jaar) met 80 cm stof (breedte stof = 1m50). Tuurlijk kan je het patroon ook kopen in NL: het is een patroon dat je toegestuurd krijgt per mail van zodra je betaald hebt (en dan dus te knippen en aan elkaar te plakken). Klik maar even op de link.

    @ lots of lili: dat patroontje dat je vond is zeer zeker geschikt. Kijk maar eens wat Sew An ervan maakte: http://www.flickr.com/photos/sew_an/5661432989/in/photostream. Een top-jongens-jasje vind ik zelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hoi, jouw exemplaren had ik ook al bewonderd, ruilen graag dus! Mijn email, destikdoos@gmail.com. Bedankt ook voor de tips. Stuur je mijn een mailtje voor je email of laat je je email achter?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oh waw! heel schone jassen! je dochters staan er echt mooi mee! ben ook wild van de stofjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow! Ben viavia op je blog terecht gekomen...wat jij allemaal al kan naaien met amper een jaartje ervaring.
    Zo'n knappe jasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik blijf hier maar komen kijken en oooooooooooo roepen.
    Die rode stof... van waar komt die?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. nog een oooh hierzo ;-) mooi hoor en dat bijpassend hoedje is ook zo snoezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hello! Wow, I absolutely looove these coats and your choice of fabric is fantastic!! Where do you get such wonderful fabrics?!
    Congratulations! I have added this pattern (which i didn't know about) to my etsy basket!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig geworden! En het is ook een superleuk patroontje, dat moet ik onthouden voor volgende winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. heel mooi net iets voor mijn kleindochterje van 6 jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Ann. SUPERMOOI die jasjes. Waar heb jij het patroon besteld. Ik heb gekeken bij Etsy en daar ik het "sold out".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze link zou moeten werken http://www.etsy.com/listing/61525907/stylish-kids-coat-pdf-pattern

      Veel naaiplezier!

      Verwijderen
    2. Bedankt, het patroon is ondertussen al in mijn mailbox beland :). Zijn het grote maten? Welke maat heb jij gebruikt voor je oudste dochter?

      Verwijderen
    3. Ja, vrij grote maten toch. Ik denk dat ik een maat kleiner nam dan haar leeftijd.

      Verwijderen
    4. Snif....

      We zijn een jaartje verder, maar als ik het even opzoek, blijkt het patroontje niet meer verkijgbaar...

      Kan iemand me helpen?

      Verwijderen
  30. wat een mooie jasjes!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Die rooie in een 36...Zou dat kunnen? ;.)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hi there,
    I recently found your blog via Danamadeit.com and adore the red & blue girl's pea c oats as well as the skirts. I downloaded the tutorial onto my iPad and usually google has a translation button to swap for users but I can't seem to find an option on this blog. Would you by chance be able to convert your tutorial to English for me and send it to stacitorgerson@gmail.com or add a translation

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Button to your site for those of us who aren't well adjusted enough to speak more than 2 languages? I'd be ever so great full because you have fantastic pics on your tutorials and I'm anxious to try them. Thank you from Alabama, USA.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. You can find several different elements which affect how efficiently
    an workout accomplishes this.

    Feel free to surf to my weblog ... simply click the next internet site

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Check out them out for chips and dings.

    Feel free to surf to my web-site ... Changeable Weight Dumbbells

    BeantwoordenVerwijderen
  36. In addition they give employers the effect that should they make workout a priority inside their busy routine, then
    these are arranged ample to take care of extra demanding job opportunities.


    Also visit my web blog bowflex 552

    BeantwoordenVerwijderen
  37. You can find even a assortment of interactive programming that comes with each trainer.



    Have a look at my website; weights and dumbbells for sale

    BeantwoordenVerwijderen
  38. This is one particular spot they fail miserably how is it possible to
    receive a excellent work out?

    Feel free to visit my blog post - Click This Link

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Let's just take a look at what you have while using the.

    Look into my page: dumbbell sets

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Toss within a couple of youngsters and their routines, where
    could be the time for ourselves?

    Feel free to surf to my web blog: mouse click the next document

    BeantwoordenVerwijderen
  41. These are actually hypoallergenic and super lightweight.


    my page source

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Before you go ahead and buy, listed here are a few of its strengths and weaknesses
    to assistance you decide.

    Here is my webpage - Website URL

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Bodylastic Bands are a small cost home gymnasium that takes advantage of superior elastic tubing for
    resistance.

    Feel free to visit my site; dumbbell sets

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Resistance schooling, cardio plus a high quality nourishment system is essential
    for lean tone arms.

    Feel free to surf to my web page; http://www.getfitnstrong.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Het rode jasje hangt ondertussen aan onze kapstok voor mijn 2 jarige Treezebees...En het is nog steeds prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Training is never full devoid of bodyweight training.


    Look at my webpage: please click the following internet page

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hey,

    ik heb mij net het patroon aangekocht en vroeg me af waarop je moet letten als je het patroon wil aanpassen (meer centreren)
    Alvast bednkt voor de tips!
    Groetjes,
    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Dit patroontje is niet meer te koop op die site. Kan ik dit nog ergens kopen?

    Bedankt, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen