Pagina's

zaterdag 16 augustus 2014

Sunny pants, of toch bijna ...

Ik zag al menig mooie Sunny Pants passeren in blogland en op Instagram. En na haar oproep deze morgen kon ik niet achterblijven - je weet maar nooit hé of werkt het produceren van Sunny Pants bevorderlijk voor het zonnetje :-)

Sunny Pants

Voor het verlof bestelde ik een Michael Miller stofje in munt met een donkerblauw/ wit klein motiefje. Ik vond dat in mijn hoofd precies wel mooi voor een Sunny Pants, alleen twijfelde ik een beetje of de stof niet te zwaar zou zijn voor dit patroon.

Die twijfel bleek niet geheel onterecht. Tijdens de eerste pasbeurt leek ik wel een clown in zijne pyjama ... ja, zo erg was het mensen. De bovenkant, die zat precies wel direct goed, maar vanaf de zakken naar beneden werd er duchtig ingenomen langs beide zijnaden. Na eerst 2 cm versmald te hebben, bleek het nog te breed. Het feit dat ik met gewoon katoen werkte, zorgde er bovendien voor dat de te wijde delen, vooral ter hoogte van mijn knieën, gewoon ook bleven 'staan'. Dus versmalde ik nog wat verder.

Untitled

Ik vond het moeilijk te beslissen wanneer ik moest stoppen met versmallen en ik twijfel of ik niet te smal gegaan ben. Maar uiteindelijk voel ik me er zo wel comfortabeler in dan toen hij zo heel wijd viel. Dus heb ik het zo gelaten. Een beetje een verkrachte Sunny Pants dus hier ;-)

Untitled



Stof: Michael Miller - The Littles Hospital Gown
Patroon: Sunny Pants - La Maison Victor 

42 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een sjiek exemplaar! Ik maakte er eentje in petit pan, lekker fris .... Nu de zo'n nog terugvinden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Smal vind ik ze nog veel mooier! Maar is dat wel comfortabel, zo zonder stretch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ze zit niet super smal en dus kan ik mij er zeker nog voldoende goed in bewegen. Het enige is dat ik soms eens moet de broek aan de zoom naar beneden trekken als ze na het zitten ietsje naar boven is gekropen.

      Verwijderen
  3. opnieuw een pareltje... jouw naaimachine had weer geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De broek is mooi geworden, dat is het belangrijkste!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niks te smal! Jouw figuur smeekt om skinny. Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi is dit!!!! Ik wou dat ik het kon maken. Wauw!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig zeg, écht maatwerk! Staat mooi, die kleuren met de top en schoenen zo!
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik vind dit echt heel stijlvol geworden. Maar met jouw slanke benen kan het wel, hier zou dat niet goed komen hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben ook fan! Veel mooier dan het origineel, me dunkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is prachtig geworden en staat je super! #ikkanalleenmaarjaloerswordenopzo'nmooislankfiguurtje...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben grote fan van skinny broekskes, en jij komt er mee weg, meer zelfs, het staat jou fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi! Wilde deze ook graag eens maken, ik like deze even om als inspiratie te dienen. Staat dit patroon ook in de maison Victor van deze zomer? Dan heb ik geluk, want net besteld.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze versmalde versie is nog beter dan het origineel! Tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nee, hoor, helemaal niet te smal. Echt prachtig! Misschien moet ik mij toch ook eens aan zo'n sunny pants wagen, alle trucken mogen uit de kast gehaald worden voor wat zo'n in mijn laatste weekje verlof!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Persoonlijk vind ik het zelfs nog mooier dan het origineel! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg leuk ... Zeker met je mint shoes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Supergeslaagd! En zeker niet te smal hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Toch een mooi exemplaar! Ik heb er hier zo ook eentje liggen uit katoen. Wat iets te stug valt ( eigenlijk niet valt dus). Ik had hem al boven gelegd als pyjama broek. Maar als ik dit zie misschien toch ook even versmallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heel mooi An ,heb je het patroontje?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Erg leuk een skinny exemplaar, dat ga ik onthouden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jouw exemplaar is super!Dat stofje is heel leuk.Ik heb de mijne niet versmalt(die uit katoen) want ik heb zware bovenbenen maar bij jou is dit mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie versie, toffe zomerkleuren en met de hakken helemaal af. Nu ik al die leuke varianten tegenkom ik blogland heb ik er wel wat spijt van dat ik er geen voor mezelf gemaakt heb. En als we nog mooi weer willen ga ik er nog eens duchtig over nadenken.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Te smal...nee super mooi is die geworden en z'on mooi stofje en dan die schoenen maken het af,
    sjiek hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauwie, zo versmald vind ik hem supergeslaagd ! (want dat de sunny pants veel te breed is, dat hebben we hier ook ervaren !)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zeer mooie versie en de schoenen passen er perfect bij

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel mooie versie! Hier ligt er een geknipt klaar, maar dit weer moedigt niet echt aan om er verder aan te werken...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. het is de mooiste sunny pants die ik al zag! Misschien wel omdat ze idd niet meer op de sunny pants lijkt, hihi. Maar ze ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel mooi! Als ik die van jou zie dan begin ik erover te denken de mijne ook nog een beetje te versmallen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het is zo zo mooi! wat een perfecte stof keuze!
    nu moet ik dat patroon een beetje beter kijken. Zo ver had ik het niet zo interessante gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
  30. die skinny staat je supermooi! en wat een schone schoenen, van waar komen die?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Waaauw, die is echt heel mooi… En past perfect! (en ha! de Weekend-shoes :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ik vind deze versie supermooi, heel stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen