Pagina's

maandag 17 oktober 2011

Een naailes-rokje: de kuise versie ...

In de eerste naailessen van het nieuwe 'schooljaar' maakte ik een winterrokje.








Ik weet eigenlijk niet meer uit welke Burda het precies kwam (ik gok nr 4 van 2010 - wie interesse heeft, ik wil het wel eens opzoeken  update: slecht gegokt: het was nr 2 van 2010). Ik voegde een paspeltje toe aan de zakingang en tussen rokdeel en tailleband. Ook de knoopjes op de zakken zijn een folieke van mezelf.




Het stofje komt uit den Beer, is superzacht en bestaat uit allemaal verschillende kleurtjes, waardoor het rokje kan gedragen worden met bijna alle kleuren (zonder overdrijven: er zit bruin, zwart, rood, petrol, oker, ... in de stof).

Voor een voering in de rok had ik weeral geen geduld :-) Maar het rokje is dit weekend getest en panty-proof gebleken.

33 opmerkingen:

  1. Prachtig! Heel mooi met dat petrol. En dankzij u zie ik dat dat niet erover is: ne paspel tussen tailleband en rokdeel én ne paspel in de zakjes. Ik heb dat hier in mijn hoofd zitten, maar kon maar niet beslissen of dat niet teveel gepaspel zou zijn en nu is mijn twijfel over! :-) Binnenkort op mijn blog dus ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! zo schoon! En die paspel en de knoopjes zijn echt wel een leuk accent. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Dat stofje is schitterend, heel mooi met die zakjes en de paspel!
    En zoals altijd weer perfect gecombineerd met een bloesje en kousen! Heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh, ik heb wel interesse in de Burda ... Ik heb hier ook nog een winterstofje liggen voor een rokje en op die manier kan ik eens iets anders maken, als je het niet erg vindt tenminste ... want ik vind het gewoon een super modelletje, zeker met die paspel !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk gemaakt ze! 't Staat u heel schoon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi,
    Wil ook wel weten waar dat patroon vandaan komt!!
    ***

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waahh kei schoon, ik wil da patroon ook kennen!! bye!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat staat je erg goed!! Mooi hoor!

    Ook hier een nieuwsgierige die dat patroon wil kennen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi !!
    dringend nog eens naar de beer ( is nochtans op amper 20min rijden) geraken merk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Ik wil ook wel weten welk patroon het is, heb een berg stofjes gekocht op het stoffenspektakel die in snel in allerlei rokjes wil omzetten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt heel schoon! Zo wil ik er ook één. En die stof... super. Wil ook wel weten welk patroon je gebruikte.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij zit ook niet stil hé precies? Echt een mooi rokje, en die combinatie met dat petrol is echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. och hoe mooi! echt een knap stofje zeg! en die paspel en knopen maken het echt af!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooi! Ik ben ook wel geïnteresseerd in de bron van het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heeeeeel erg mooi! ik ben ook bezig met een rokje voor mezelf (hoera!) en tis bijna klaar, lees BIJNA. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ging deze namiddag langs bij "den beer" en liet er een foto van jouw rokje achter, ze vonden het prachtig ! Groetjes, Valerie (dmvalerie@yahoo.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mijn frank is gevallen... ik knipte vanmiddag de stofdelen voor een winterrokje dat ik vorige woensdag overtekende in de naailes, in stof die ik een paar weken geleden daarvoor bij In den Beer kocht, en je voelt het komen: ik koos toen dezelfde stof! Mooi hé. Nog een chance dat ik een ander modelletje gekozen heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige rok!
    Is het dit patroontje? http://www.burdastyle.com/patterns/burda-style-magazine-022010-fitted-skirt

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dankje voor het nummertje 2, ik haalde gisteren nr 4 uit de bib en vond het niet direct terug, maar er staat wel een mooi mannenhemd in de 4, dus niet verloren. Nr 2 halen we dan wel binnenkort eens, als we ook tijd hebben om het rokje te naaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Karlien: ja, dat is hem!
    @Jo Chapeau: sorry hoor dat ik je op het verkeerde been zette! Ik gebruikte het patroontje dat iemand in de naailes tekende (we hadden dezelfde maat: makkelijk ;-)) en had het dus niet bij de hand. Gelukkig vond je nog iets in nr. 4.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Weet je, je foto hing vandaag te blinken op het stoffenspektakel, aan het kraam van 'den beer'. En de dame vertelde ook over het mooie rode jasje met hoedje! Ze is fan van Iene-miene, dat kon je van haar gezicht aflezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mor allez Zo-ella, en ik heb aan het kraam gepasseerd, maar het was zo druk dat ik dacht: ik ga wel naar de winkel zelf. En ik heb dat niet eens gezien! Wel tof om te horen dat ze fan zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo! Kun je mij het patroon doorsturen? Het ziet er heel goed uit! Groeten Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. super, ik ben op zoek naar een patroon voor de naailes, misschien een kanshebber

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo IeneMiene,

    een prachtig rokje. Ik heb ook pas de naaimachine ontdekt en al stilaan verslaafd! :-)
    Ik heb ook wel interesse in het patroon voor dit rokje (als je dit nog hebt).
    Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heeft iemand het patroontje voor mij?

    BeantwoordenVerwijderen